کریم اعظمی: حمید استیلی بعد از جدایی از پرسپولیس هیچ وقت حاضر نشد به پیشنهادهای لیگ برتری جواب مثبت بدهد چراکه در انتظار رسیدن به یکی از بزرگترین آرزوهای دوران مربیگری‌اش بود تا هدایت تیم محبوبش را بر عهده بگیرد.

 همه چیز برای او خوب پیش می‌رفت و بازگشت حبیب کاشانی به تیم سرخپوش پایتخت، استیلی را تا آستانه سرمربی شدن در پرسپولیس پیش برد ولی حکم مدیرعاملی کاشانی ساعاتی بیشتر دوام نداشت و تکذیب این موضوع توسط سازمان جریان را عوض کرد.

چند روز بعد هم کاشانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حضورش در پرسپولیس منتفی است و حالا گفته می‌شود که حسین هدایتی از مدیرعامل سابق سرخپوشان در استیل آذین استفاده خواهد کرد در ضمن کاشانی هم در انتخاب استیلی به عنوان سرمربی این باشگاه تازه صعودکرده مهره تاثیرگذاری بود.

استیل‌آذین که دو فصل پیش در صعود به لیگ برتر ناکام مانده بود، سال گذشته را با سیاستی جدید آغاز کرد و هزینه‌ها در این تیم کاهش یافت. دیگر خبری از بازیکنان سرشناس که زمان حضور پروین به این تیم آمدند نبود و استیل‌آذین سرانجام با نادر دست‌نشان به لیگ برتر صعود کرد. پس از صعود استیل‌آذین قرار بود دست‌نشان همکاری‌اش را با این تیم ادامه دهد ولی هدایتی در مورد تمدید قرارداد این مربی سکوت کرده بود تا خبرهای مختلفی در مورد قطع همکاری استیل‌آذین با دست‌نشان شنیده شود.

تعلل هدایتی در نهایت باعث شد تا این مربی به طور رسمی خبر جدایی‌اش را تایید کند و در نهایت استیلی روز گذشته به صورت رسمی و با عقد قراردادی یک ساله به عنوان سرمربی استیل‌آذین انتخاب شد. البته هدایتی روی مربی خارجی هم نظر داشت ولی در نهایت استیلی را انتخاب کرد.

پیش از پایان وقت اداری دیروز حکم او صادر شد تا مربی سابق پرسپولیس فعالیت خود را در استیل‌آذین آغاز کند. استیلی در جلسه‌ای که با هدایتی داشت علیرضا مرزبان را به عنوان دستیار اول، سعید عزیزیان را  به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و احمد کارو را به عنوان آنالیزور معرفی کرده است. به احتمال فراوان یک دستیار خارجی هم به کادرفنی اضافه می‌شود که هنوز قطعی نشده و تا پایان هفته مشخص خواهد شد.

استیلی: مرزبان را می‌آورم

سرمربی جدید استیل‌آذین در اولین اظهار نظرش از حضور مرزبان در این تیم خبر داده و می‌گوید: «‌با مسئولان باشگاه دی‌استرادا صحبت کردم و قطعا مرزبان را به استیل‌آذین می‌آورم. همان‌طور که قبلا اعلام کردم دستیارانم مرزبان، عزیزیان و احمد کارو هستند. با توجه به صحبتی که با مسئولان باشگاه دی‌استرادا اسلواکی داشتم مرزبان برای کمک به من به استیل‌آذین خواهد آمد و هیچ مشکلی نیست.»

استیلی که تمایل چندانی برای حرف زدن ندارد، تاکید می‌کند:  «با مسئولان باشگاه استیل‌آذین به توافق نهایی رسیدم و سرمربی این تیم خواهم بود. ‌با هدف خاصی به استیل‌آذین پیوستم و برای این تیم برنامه دارم به همین دلیل در نشست خبری در هفته جاری پاسخگوی خبرنگاران خواهم بود تا بتوانم برنامه‌هایم را به صورت شفاف و گویا بیان کنم. از تمام افرادی که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم زحمات آنها را جبران کنم.»

دی‌استرادا مخالف جدایی مرزبان

گزینه نخست حمید استیلی برای دستیاری او در استیل‌آذین خبر می‌دهد که امکان همکاری‌اش با این باشگاه وجود ندارد. مرزبان با اشاره به این موضوع می‌گوید: «برای استیلی همه کار می‌کنم اما فعلا مسئولان دی‌استرادا اسلواکی با جدایی من موافقت نکرده‌اند.» وی ادامه می‌دهد: «استیلی را دوست داشته و به کارش اعتقاد دارم اما با توجه به قرارداد دوساله‌ای که با دی‌استرادا اسلواکی دارم آنها با جدایی من موافق نیستند. با قطعی شدن سرمربیگری استیلی در استیل‌آذین نشستی با مسئولان باشگاه برگزار می‌کنم تا شاید متقاعد شوند.»

دست‌نشان: امیدوارم موفق باشند

دست‌نشان با اشاره به انتخاب استیلی به عنوان سرمربی جدید استیل‌آذین می‌گوید: «من به این مربی تبریک می‌گویم و امیدوارم مجموعه استیل‌آذین در کارش موفق باشد.» دست‌نشان در مورد جدایی‌اش از استیل‌آذین و اینکه می‌گویند او از این اتفاق ناراحت است تاکید می‌کند: «بدون هیچ مشکل خاصی این جدایی صورت گرفت و من هم گلایه‌ای ندارم. فقط امیدوارم آقای هدایتی به وعده‌هایی که داده عمل کند و زیر قولش نزند.

به هر حال من برای این تیم زحمت کشیدم و منتی هم سر مسئولان این باشگاه نمی‌گذارم ولی امیدوارم به وعده‌هایی که دادند، عمل کنند.» دست‌نشان در مورد وضعیتش برای فصل آینده می‌گوید: «در حال حاضر چهار پیشنهاد از لیگ دسته اول و دو پیشنهاد از لیگ برتر دارم ولی هنوز با هیچ تیمی به صورت جدی مذاکره نکرده‌ام. البته زمان کمی باقی مانده و به زودی تیم جدیدم را انتخاب خواهم کرد.»

مهریزی ابقا شد

پس از صعود تیم استیل‌آذین به لیگ برتر خبرهای مختلفی در مورد تغییر مدیرعامل باشگاه شنیده شد ولی امیر مهریزی به عنوان مدیر عامل در سمت خود ابقا شد. حسین هدایتی در پی صعود استیل‌آذین به لیگ برتر تغییر و تحولاتی در کادر فنی تیم اعمال کرد و سرمربی تیم را تغییر داد و در روزهای اخیر مهریزی در مصاحبه‌هایی اعلام کرده بود که قصد جدایی از این باشگاه را دارد اما روز گذشته در حکمی از سوی هدایتی صاحب امتیاز استیل‌آذین، مهریزی به عنوان مدیر عامل  و عضو هیأت مدیره باشگاه ابقا شد. صبح دیروز هم مهریزی و استیلی سرمربی استیل‌آذین به ورزشگاه کارگران رفتند تا شرایط این زمین را برای تمرین بررسی کنند.

مذاکره با ستاره‌های تیم ملی

شش ستاره تیم ملی که فصل گذشته در لیگ برتر ایران بازی کرده‌اند در لیست خرید باشگاه استیل‌آذین قرار گرفته‌اند و حسین هدایتی از دیروز مذاکرات جدی‌تر برای عقد قرارداد داخلی را آغاز کرده است. مهدی رحمتی، حسین کعبی، جلال  حسینی، علی کریمی، محمدرضا خلعتبری و غلامرضا رضایی بازیکنانی هستند که پیشنهادهای مالی بسیار خوبی از سوی باشگاه استیل‌آذین دریافت کرده‌اند و به همین دلیل از عقد قرارداد با تیم‌هایی که خواهان آنها هستند سر باز زده‌اند.

رحمتی در حالی با هیچ تیمی قرارداد نبسته که تیم‌های سپاهان، مس و ذوب‌آهن با رقمی بالغ بر 540 میلیون تومان خواهان او هستند. سیدجلال حسینی نیز تا به امروز حاضر به عقد قرارداد با پرسپولیس، سایپا و سپاهان نشده و حسین کعبی هم به پیشنهاد عقد قرارداد با سایپا و مس کرمان پاسخ روشنی نداده است.

غلامرضا رضایی نیز در پاسخ به مسئولان باشگاه پرسپولیس گفته است اگر اواسط هفته جاری به یک تیم خارجی نرود مذاکرات را آغاز خواهد کرد. محمدرضا خلعتبری نیز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران می‌گوید در حال بررسی پیشنهادهای خارجی و داخلی است.

از سویی دیگر گفته می‌شود پژمان نوری و مازیار زارع نیز مدنظر حمید استیلی و حسین هدایتی قرار گرفته و در صورتی که استیل‌آذین موفق به عقد قرارداد با سایر بازیکنان نشود با این دو نفر وارد مذاکره خواهد شد. حسین هدایتی قصد دارد با جذب 6 بازیکن لیگ برتری و 4 بازیکن خارجی تاثیرگذار تیمی در حد قهرمانی در لیگ برتر ببندد. قطعا اگر هدایتی اسیر آیین‌نامه نقل و انتقالات در ایران نمی‌شد بیش از شش ستاره لیگ برتر ایران را به خدمت می‌گرفت.

کد خبر 84394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز